فراق

August 05, 2006

آنَسُ الاْنِسينَ

اللَّهُمَّ اِنَّكَ آنَسُ الاْنِسينَ لاَِوْلِيائِكَ
وَ اَحْضَرُهُمْ بِالْكِفايَةِ لِلْمُتَوَكِّلينَ عَلَيْكَ
تُشاهِدُهُمْ فى سَرائِرِهِمْ، وَ تَطَّلِعُ عَلَيْهِمْ فى ضَمائِرِهِم
وَ تَعْلَمُ مَبْلَغَ بَصائِرِهِمْ
فَاَسْرارُهُمْ لَكَ مَكْشُوفَةٌ
وَ قُلُوبُهُمْ اِلَيْكَ مَلْهُوفَةٌ
اِنْ اَوْحَشَتْهُمُ الْغُرْبَةُ آنَسَهُمْ ذِكْرُكَ
وَ اِنْ صُبَّتْ عَلَيْهِمُ الْمَصائِبُ لَجَأُوا اِلَى الاِْسْتِجارَةِ بِكَ
عِلْماً بِاَنَّ اَزِمَّةَ الاُْمُورِ بِيَدِكَ، وَ مَصادِرَها عَنْ قَضائِكَ
اللَّهُمَّ اِنْ فَهِهْتُ عَنْ مَسْاَلَتى، اَوْ عَمِهْتُ عَنْ طَلِبَتى
فَدُلَّنى عَلى مَصالِحى، وَ خُذْ بِقَلْبى اِلى مَراشِدى
فَلَيْسَ ذلِكَ بِنُكْر مِنْ هِداياتِكَ
وَ لابِبِدْع مِنْ كِفاياتِكَ. اللَّهُمَّ احْمِلْنى عَلى عَفْوِكَ
وَ لاتَحْمِلْنى عَلى عَدْلِكَ


بار خدايا، تو براى عاشقانت بهترين مونسى
و براى كفايتِ مهمّ آنان كه بر تواعتماد نمايند
از همه حاضرترى
آنان را در باطنشان مشاهده مى كنى، و به نهانهايشان آگاهى
و اندازه بيناييشان را مى دانى
بنا بر اين رازهايشان نزد تو معلوم است
دلهايشان به جانب تو در غم و اندوه
اگر تنهايى آنان را به وحشت اندازد ياد تو مونسشان شود
و اگر مصائب به آنان هجوم آرد به تو پناه جويند
زيرا مى دانند زمام همه امور به دست تو
و سرچشمه تمام كارها در كف با كفايت فرمان توست
الهى، اگر از بيان مسألتم عاجزم
يا از اينكه چه بخواهم سرگردانم
پس به آنچه مصلحت من است راهنمايم باش
و عنان دلم را به سوى آنچه خير من است بگردان
كه اين برنامه ها از هدايتها و كفايتهاى تو بيگانه و عجيب نيست
بارخدايا، با عفوت با من معامله كن نــه بـا عدالـتـت


امیر المومنین-خطبه ۲۱۸


3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام... عالي است

1:16 a.m.  
Anonymous Anonymous said...

سلام
خوبيد ؟
چه خبرا ؟؟
كم پيدا شدي ؟؟؟
آره برا من هم اينطور اتفاق افتاده خيلي عميقتر از اين مونده بودم هاج و واج
خوشحالم كردي كه سر زدي
خوش باشي
عجب مردي هستي ها

3:09 a.m.  
Anonymous Anonymous said...

سلام فراق! من به همين نام می‌شناسمت ولي مي‌خواستم بدانم آيا ما هم را ‌مي شناسيم يا نه?! .... اگر هم که مي خواهي ناشناس باشي .... بماند

1:06 a.m.  

Post a Comment

<< Home