فراق

January 03, 2007

آنَسُ الاْنِسينَ

اللَّهُمَّ اِنَّكَ آنَسُ الاْنِسينَ لاَِوْلِيائِكَ
وَ اَحْضَرُهُمْ بِالْكِفايَةِ لِلْمُتَوَكِّلينَ عَلَيْكَ
تُشاهِدُهُمْ فى سَرائِرِهِمْ
وَ تَطَّلِعُ عَلَيْهِمْ فى ضَمائِرِهِمْ
وَ تَعْلَمُ مَبْلَغَ بَصائِرِهِم
فَاَسْرارُهُمْ لَكَ مَكْشُوفَةٌ
وَ قُلُوبُهُمْ اِلَيْكَ مَلْهُوفَةٌ
اِنْ اَوْحَشَتْهُمُ الْغُرْبَةُ آنَسَهُمْ ذِكْرُكَ
وَ اِنْ صُبَّتْ عَلَيْهِمُ الْمَصائِبُ لَجَأُوا
اِلَى الاِْسْتِجارَةِ بِكَ
عِلْماً بِاَنَّ اَزِمَّةَ الاُْمُورِ بِيَدِكَ
وَ مَصادِرَها عَنْ قَضائِكَ
اللَّهُمَّ اِنْ فَهِهْتُ عَنْ مَسْاَلَتى
اَوْ عَمِهْتُ عَنْ طَلِبَتى
فَدُلَّنى عَلى مَصالِحى
وَ خُذْ بِقَلْبى اِلى مَراشِدى
فَلَيْسَ ذلِكَ بِنُكْر مِنْ هِداياتِكَ
وَ لابِبِدْع مِنْ كِفاياتِكَ
اللَّهُمَّ احْمِلْنى عَلى عَفْوِكَ
وَ لاتَحْمِلْنى عَلى عَدْلِكَ


بار خدايا، تو براى عاشقانت بهترين مونسى
براى كفايتِ مهمّ آنان كه بر تو
اعتماد نمايند از همه حاضرترى
آنان را در باطنشان مشاهده مى كنى
و به نهانهايشان آگاهى
و اندازه بيناييشان را مى دانى
بنا بر اين رازهايشان نزد تو معلوم است
و دلهايشان به جانب تو در غم و اندوه
اگر تنهايى آنان را به وحشت اندازد ياد تو مونسشان شود
و اگر مصائب به آنان هجوم آرد به تو پناه جويند
زيرا مى دانند زمام همه امور به دست تو
و سرچشمه تمام كارها در كف با كفايت فرمان توست
الهى، اگر از بيان مسألتم عاجزم
يا از اينكه چه بخواهم سرگردانم
پس به آنچه مصلحت من است راهنمايم باش
و عنان دلم را به سوى آنچه خير من است بگردان
كه اين برنامه ها از هدايتهاو كفايتهاى تو بيگانه و عجيب نيست
بارخدايا، با عفوت با من معامله كن
نــه بـا عدالـتـت
(امام علی(ع

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

اللَّهُمَّ احْمِلْنى عَلى عَفْوِكَ
وَ لاتَحْمِلْنى عَلى عَدْلِكَ
همه می گویند این ظلم است که خانه ها را ویران میسازد ...
اما درباره خدا!!!
خدا که ظلم نمیکند ... ای وای بر آن روز که خداوند بر ما از روی عدل رفتار کند ....
ای وای بر عدل خدا که ظلم از انسان بر خیزد ...
ظلمت نفسی
ای وای

9:28 p.m.  
Anonymous Anonymous said...

خیلی زیبا بود.
خیلی به دلم نشست.
مخصوصا تو این حال که دارم
حق مدد..

8:22 a.m.  

Post a Comment

<< Home